آیا ما هیجان زده شدیم یا حس LAND Rover Discovery Sport در SsangYong Tivoli XLV وجود دارد؟ قطعا شباهاتی در زمیه‌های مختلف مشاهده می‌شود اما نمی‌توان گفت که این مدل قطعا به مانند همتای انگلیسی خود عمل کند. بالاخره هرچه باشد SsangYong توسط شرکت هندی Mahindra & Mahindra مدیریت می‌شود. خود شرکت Land Rover نیز توسط یک شرکت هندی یعنی Tata اداره می‌شود. هر چه باشد این روز‌ها همه برند‌ها با جهانی شدن آشنا هستند. در حقیقت SsangYong چند دهه است که خودرو‌های ۴WD (چهار چرخ متحرک) را به بازار عرضه می‌کند و توانسته به موفقیت نسبی دست پیدا کند.

 

بررسی تجهیزات داخلی سانگ یانگ گتیولی

بررسی تجهیزات داخلی سانگ یانگ گتیولی

 

خودروی اصلی SsangYong Rodius که چند سال پیش عرضه شده توسط یک طراح انگلیسی طراحی شده بود حالا به در مدل‌های جدید به موفقیت‌های خوبی رسیده است. در هر صورت، SsangYong همانطور که انتظار دارید خودرو‌های زمخت و خوبی را به بازار عرضه می‌کند که شاید مانند Land Rover قابل اعتماد باشند. این مورد می‌تواند به اعتماد به نفس زیاد سازندگان یا نیاز آنها به اطمینان دادن به مشتریان نگران باشد. حالا می‌توانیم در مورد Tivoli XLV صحبت کرد که به تازگی مورد توسط ما مورد آزمایش قرار گرفته است. می‌توان گفت که چیزی برای دوست نداشتن در این خودرو وجود ندارد. این خودرو در مدل دو چرخ متحرک نیز عرضه می‌شود. در واقع شما با خرید این خودرو به محصولی با ظاهر زیبا، فضای مناسب و انتخاب هوشمند بین دو یا چهار چرخ متحرک دسترسی خواهید داشت. این مدل بر اساس نسخه اصلی و کوچک‌تر Tivoli طراحی شده است که در نوع خود فروش بسیار خوبی داشته است اما حالا با صندوق با حجم ۷۲۰ لیتر (۲۹۷ لیتر بیشتر از مدل اصلی) روبرو هستیم که باعث شده تا طول ماشین بیش از ۲۴۵ میلیمتر افزایش پیدا کند. این افزایش طول البته روی رانندگی تاثیر چندانی ندارد و باید گفت تجربه رانندگی Tivoli XLV بسیار نرم است. بنا به امکانات عرضه شده توسط این خودرو، باید گفت که قیمت این محصول مناسب است.

 

بررسی موتور و گیربکس سانگ یانگ تیوولی

بررسی موتور و گیربکس سانگ یانگ تیوولی

 

مشکلات؟ بله چند مشکل نیز در این خودرو مانند همه دیگر محصولات وجود دارد. طراحی داخلی این مدل نسبت به محصولات مشابه چندان عقب افتاده نیست اما در برخی از مواقع می‌توان حس کرد که Tivoli XLV تقریبا یک نسل عقب‌تر از رقبا است. به عنوان مثال در این زمینه می‌توان به کنترل تهویه هوای مناسب اشاره کرد که یک نسل از مدل‌های مشابه تویوتا یا پژو عقب‌تر است. جدی‌تر از آن به نظر می‌رسد که طراحی آینه‌های روی در‌ها به درستی انجام نشده و کاربر می‌تواند حس کند که در جایگیری آنها روی در اشتباه بزرگی رخ داده است. همچنین ستون‌های ماشین نیز بسیار بزرگ هستند و دید راننده را به مقدار زیادی کور می‌کنند. امکان انتخاب گیربکس اتوماتیک و دستی نیز وجود دارد و اگر استفاده چندان عجیبی از خودرو خود نخواهید داشت مدل دیفرانسیل جلو می‌تواند پاسخ گوی نیاز شما با قیمت مناسب‌تر باشد.